בעבודה עם אחד הילדים השבוע השתמשתי בספר הנהדר, המקסים והמרגש של חנה גולדברג "דמעות ורודות".
ביחד ראינו כיצד הפרשנות של מותק, יצור פרוותי וורוד, לאירוע שקרה לה, גרמה לה להרגיש עלבון, פגיעות, דחייה ועצב מאוד גדול. הרגשות של מותק התגברו והיא חנקה את הדמעות שלה בגרון. למותק צמח כתם שחור קטן, שגדל בכל יום, עד שהיא השחירה לגמרי, בכך היא נתנה לעצב ולכעס להשתלט עליה. לבסוף מותק הסתכלה על עצמה במראה, ונתנה לדמעות לשטוף אותה והיא חזרה להיות ורודה.
בעבודה עם הילד, לקחנו את אותו האירוע, אליו מותק הגיבה באופן מסוים. ראינו את האירוע מזווית הראייה של מותק, ולאחר מכן גם נתנו לו פרשנות שונה ומחשבות נוספות. אלו יכלו להשפיע על מותק לרגשות שונים ו/או לעוצמות שונות של אותם רגשות, ולבסוף גם להגיב ולפעול בדרכים אחרות.
בטיפול CBT נרצה לראות עוד פרשנויות ומחשבות אפשריות לאירוע מסוים, ולאו דווקא לפעול מתוך האוטומט שלנו.
Comments